Předkládaná metodika je součástí úspěšného projektu Hodina pohybu navíc, podporovaného Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT).
Projekt byl původně zaměřen na rozšíření pohybových aktivit žáků 1. stupně základní školy (1. – 3. ročník) v čase, který žáci tráví ve školní družině. Do projektu byli zapojeni zástupci šesti sportovních svazů, kteří se podíleli na vlastním konceptu projektu i na jeho realizaci. Jedním z plánovaných cílů projektu bylo posunout pozornost i k dětem předškolního věku a vytvořit tuto metodiku pro mateřské školy.
K dětem předškolního věku neodmyslitelně patří přirozený pohyb a hra. Hra je jednou z nejdůležitějších součástí dětského učení. Prostřednictvím hry dítě zkoumá, objevuje, získává nové zkušenosti. Ke hře dítě zpravidla využívá přirozený pohyb, při němž uplatňuje a dále rozvíjí své pohybové schopnosti a dovednosti.